×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 28

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کرونا چیست 

کروناویروس‌ ها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در اواسط دهه ۶۰ میلادی کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

علائم کروناویروس

در صورت ابتلا به ویروس کرونای جدید، علائم بیماری ممکن است از ۱ تا ۱۴ روز پس از ورود ویروس به بدن نمایان شوند. شروع علائم معمولا بصورت غیراختصاصی و با تب، سردرد، سرفه و آبریزش بینی می باشد که در صورت پیشرفت بیماری ممکن است با بروز تنگی نفس و ضعف و بی حالی همراه شود.

شایع‌ترین علامت‌های این بیماری تب، خستگی و سرفه‌های خشک هستند. برخی بیماران ممکن است دردهایی ضعیف تا شدید عضلانی و سردرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال را تجربه کنند. این علائم عموما ملایم هستند و به تدریج آغاز می‌شوند.

توصیه می شود تا در صورت برخورد با فردی که دارای علائم فوق می باشد، ضمن رعایت فاصله (حداقل ۱ متر) از دست دادن و روبوسی شدیدا پرهیز کرده و پس از مواجهه، دستان خود را بخوبی با آب و صابون بشویید.

 

تماس

آدرس:اردبیل _ خیابان سیمتری (طالقانی) انتهای کوچه اوچدکان _ جنب سقاخانه _ کلینیک دیابت  کدپستی:5613677787
 
ایمیل: ndiabet@gmail.com

تماس ها

33256222 - 045
09366865396

 

@clinic_noor972